Recent Posts

söndag 10 augusti 2008

vecka 4+3

jag har en bebis i magen!
och det är superduperhemligt! usch! jag gillar inte hemlisar! jag vill berätta för hela världen!

JAG HAR EN BEBIS I MAGEN!! på riktigt den här gången! en riktig bebis!! för "en bebis" jag jag ju alltid haft i magen:o)

i fredags gjorde vi ett test som visade att svagt plus. Nä, det va för svagt tyckte Anders! (trots att vi båda läst bruksanvisningarna om att det är positivt även om det är ett svagt streck) det dög inte, han åkte till apoteket och köpte ett nytt test, ett digitalt! "ett som visar "gravid" eller "inte gravid", inte massa konstiga mellanting!", som han själv uttryckte det. även detta test var positivt! HURRA!
en stund senare finner jag anders sittandes vid köksbordet med ett uppskruvat digitalt gravtest mumlades: det är intressant hur de fungerar det här! :o)


idag va frida och samuel och theo här. frida med sin fina fina bebismage! åå, va gärna lag ville berätta att jag har oxå en bebis i magen!! det gjorde jag ju oxå, förståss, jag berättade ju om "bebisen", den som jag alltid haft i magen, men inte om den riktiga bebisen! den pyttelilla men som redan har ett litet hjärta som slår... min lilla bebis!!

idag har vi bestämt oss för hur vi ska berätta för anders mamma och pappa! vi ska åka och hälsa på dem om några veckor och då ska jag be lisbeth komma och kolla på ett konstigt utslag på magen, och då ska vi ha skrivit "hej farmor!" på magen! å va ja längtar efter att få berätta! jag blir alldeles pirrig i magen!!

symtom: lite illamånde, lite molvärk i magen, och sugen på mjölk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar