Recent Posts

söndag 17 augusti 2008

vecka 5+3

Tokförkyld... och ensam hemma... Anders jobbar mycket nu... och jag ligger hemma och är fullständigt tokförkyld! Ligger och känner mig lite ensam... och synd om...

När man bara ligger och kurerar finns mycket tid för tankar... och vad tänker jag på om inte våran lilla bebis?!? plötsligt blev jag lite nervös inför framtiden. Jag ska ju bli mamma! helt plötsligt har man inte huvudrollen i sitt eget liv längre, hur ska det blir med min långa rumänienresa som jag vill göra? eller asienresorna som jag planerat? hur blir det med vidareutbildningar och kvällskurser i eget företagande? eller kvällskurser i keramik... eller babbliga uppesittarnätter med tjejkompisarna och cafebesök med älsklingen... hur ska det här gå?

och inte minst: vad ska dom säga på nya jobbet?? jag kommer vara i 7:e månaden när mitt vikariat tar slut... kommer de vilja förlänga en höggravid kvinna?

miljoner tankar...
dock är jag absolut överväldigande glad över vårt lilla pyre som är på väg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar