Recent Posts

onsdag 8 juli 2009

Tredje gången gillt..?

Får man blogga tre gånger på en och samma dag eller blir man stämplad som blogggalen då? Jag testar, för jag bara MÅSTE få visa de superknasiga bröden jag bakat idag!!

När jag fyllde 25 fick jag en helnajs kokbok av familjerna Björk och Severin, med kokboken fick jag även en tygpåse med ingredienserna till ett av recepten i kokboken. (världens mysigaste och kreativaste presentidé, eller hur?)

Nåja, ingredienserna bildade tillsammans ett rödbetsbröd. No offence Frida och Therese, men rödbetsbröd är nog det knasigaste brödet på jorden!!
Kolla här:

Vid det här laget tänkte jag: är detta leklera eller? KNALLROSA deg!!


Här är slutresultatet, konstigt nog var de rätt så goda.. :o)

3 kommentarer:

  1. Ser ju lite galet ut m rosa deg. Agnes skulle nog älska bröden bara för att de e rosa. Välkommna t vallers :) Vi skjuter lite på våra veckor där och åker först ner nästa vecka på tor,fre o stannar 2v för jag ska på återbesök för ögat nästa vecka. Hoppas du hade en kalas dag trots att vi inte var där o förgyllde festen :)KRAM!

    SvaraRadera
  2. Haha...undra om jag skulle må illa om jag åt dem bara för färgen, minns en gång hos familjen Karlsson (Eva-Lena) så stod hon och jag för maten, gjorde extra röd köttfärsås och grön spagetti, lite svårt att få ner av nån konstig anledning:-) Men är det gott så är det ju bara att käka på! Söta va de iallafall!

    SvaraRadera
  3. Vilken märklig syn det där var... Men jag är absolut nyfiken på hur de smakar! Tack för att du testade att baka dem. :-)

    SvaraRadera