Recent Posts

söndag 23 augusti 2009

Ulva kvarn

Idag stog jag, syrran och ungefär 500 syskonbarn på Ulva Kvarn och sålde junk! det var riktigt mysigt och det mesta blev sålt!
På kvällskvisten var jag i Tobbes blåbärsskog igen.. det blev några liter till! nå nu är kylen fylld med blåbärssylt och ett påbörjat blåbärssaftprojekt!

Nu ska jag sätta mig och njuta av dagens möda- äta varma mackor med kantareller (det finns nämligen även massor av kantareller i tobbes blåbärsskog!) och blåbärsmuffins!

God natt!

3 kommentarer:

  1. Så mysigt med blåbär av alla dess slag. Själv väntar jag på att plommonen ska bli mogna i vårt träd.

    SvaraRadera
  2. trodde ni skulle på ulvamarknad?! Men den e kanske senare. Gott m blåbär :)

    SvaraRadera
  3. När man vill umgås med mig får man lixom lite annat med på köpet :-)
    Kram på dig från Pilla

    SvaraRadera