Recent Posts

fredag 28 augusti 2009

Vilken dag!

Kl 10.00 stog jag och Ralf på skolgården till Fridhemsskolan. Där skulle vi hämta Julia, Olivia och Sofia. Jag och Ralf skulle nämligen barnvakta fredagen till ära.

Klockan ringer och det vimlar ut miljoners med ungar.
Där kom Sofia springandes- Bra, en inne, two to go. Men Sofia ville absolut ta med Judith hem. Jaja, tänkte jag, en unge mer eller mindre...
Så kom Julia. Hon ville absolut ha med Julia B och Hilda med sig hem. Hm... hade jag lovat Sofia jan jag ju inte säga nej till Julia. Det går bra! De är ju rätt stora!
Sist kom Olivia. Och Hugo. Men eftersom jag lovat hem alla Hugos syskon, så ville ju han oxå följa med och leka med Olivia.
Vid det här laget tänkte jag att nu är det så många ungar så nu kan en till omöjligtvis göra nån skillnad. Hugo får oxå följa med.
Så Kommer Ana knallandes med två av sina småtjorvar. Klart dom ska komma med på lunch!

Väl hemma vid matbordet satt alltså 9 ungar, en bebis, Ana och jag! Underbart! Senare på dagen åker Ana hem med två av ungarna, och Axelina och Alice kommer istället. Och Julia B och Hilda åkte hem till Hilda.

Resten ligger och sover här i huset nu... äntligen har friden lagt sig! Men oj va roligt vi haft!

3 kommentarer:

  1. Verkligen en kraftmätning. Jag tycker du är superduktig!!! :-)

    SvaraRadera
  2. Tack för ALLT idag!!!! Min super goa,duktiga,fina,mysiga,söta,pyssliga,allt vad en storasyster kan begära lillasyster för allt du gjort i dag!!! Jag älskar dig för att du är du!!!
    Kram Pilla

    SvaraRadera
  3. Vilken super moster!!!!!OjOjOj!

    SvaraRadera