Recent Posts

tisdag 15 september 2009

De senaste 57 minuterna

Ralf poopar i blöjan.
Maya poopar i blöjan.
Bjöjbyten.
Maya blir akut vällingsugen och trött.
När vällingen är slurpad och Maya precis ska till och somna blir Ralf akut hungrig och trött.
Paula går upp från sängen och hoppas Maya ska sköta det sista av insomnadet själv. Men icke.
Ralf får mat.
Ralf somnar.
Maya vill INTE soma efter det. Nä, faster har minnasan fått sin chans!
Vad Maya glömde var att faster är mästerbarnvakten. Hon tog till knepet som får alla bebisar att somna på ett kick: Fast tag i famnen och gunga på sängkanten. Omöjligt för en trött bäbis att klara sig ur den i vaket tillstånd!

Med andra ord: båda ligger nu och sover med en ljummen flarra i magarna (inte själva flarran alltså, men innehållet).
Det bådar gott.
Denna tiden ska jag spendera på forskning.
Jag ska forska på hur kloning går till.

4 kommentarer:

  1. Ska du KLONA Maya?Vi kanske ska lämna barnen t en annan barnvakt nästa gång...får lite vibbarna läzzgig-barnvaktsfaster-villfinnalösningentillkloningsjuksyrra!Anar ett å annat,det var därför vi inte fick gå in i "kontorsrummet"-ni har värsta topsecret forskningslabbet där!UHU-scary.....

    SvaraRadera
  2. Snälla meddela mig när du kommit fram till nån smidig lösning. Skull behöva vara bläckfisk ibland!! Hihi!

    jeanette

    SvaraRadera
  3. Det måste vi nog testa igen... Jag har full förståelse om det är Maya du vill klona, en perfekt bebbe. Jag har aldrig heller lyckats gå ifrån henne innan hon har totalsomnat - hon är så´n. Tack för hjälpen - jag blev godkänd på seminariet.

    SvaraRadera
  4. haha...kul:) du har just provat pa flerbarns tillvaron... :-D det far du nog gora fler ggr...du kommer bli expert pa detta, utan att klona nagon...klart man vill klona Maya...och Ralf :-)

    SvaraRadera