Recent Posts

måndag 21 september 2009

Trädgårdspyssel

Igår tittade jag och min svägerska in hos familjen Järpehag för att beskåde deras förtjusande trädgård! Där finns ingen gräsmatta, bara ett myller av blommor och växter, små grusgångar, gömda sittplatser, söta blompinnar, ljuslyktor, fågelbad och ett lusthus. allt detta i en liten radhusträdgård!

Inspirationen började flöda och idag har det grävts i rabatter, klippts gräs och buskar, planterats lökar, såtts gräs och diverse trädgårdsgöromål.

När det gäller trädgårdsdon har jag noll koll. Absolut noll koll. I rabatten har jag dragit bort vad jag tror är ogräs, och sparat (och tok-klippt) vad jag tror är blommor. Vi får väl se till våren, vad som händer!

Nu ska jag sätta mig och läsa i trädgårdsböcker, fundera, skissa och drömma... Och vänta på min fina mur! (blink, blink storebror!) och på Babels tujas fall...

Dessa fina glasbubblor med en liten lampa i kommer från Rusta, och simmar nu runt i min torget-fyndade zinkbalja som nu står vart en stor stackars missunnad ros stog tidigare idag...

4 kommentarer:

  1. Oj, visste inte att de va så pyssliga:-) Va du å Ana där?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hejsan, nya smultronplantor finns att hämta till våren i slavsta hos Grejsarna. Spara lite plats i trädgården till dem. ;)

    SvaraRadera