Recent Posts

måndag 5 oktober 2009

Fårskinn

Tack för tipsen om Babels tomrum! Det blirnog nån form av spaljé med nåt klätteraktigt där!

Nu till nästa bekymmer:
Ralf har fått ett fårskinn till sin vagn.
Länge har jag tjötat som detta skinn, och nu ligger det där i vagnen...
Ligger och LUKTAR FÅR!!
Har aldrig känt det på nån annas fårskinn! Är det för jag aldrig tänkt på det, eller är det för att det bara är Ralfs skinn som luktar?

Vad gör jag nu?
Det har legat på altanen hela natten och vädrat, men det luktar fortfarande FÅR!
Hur kul är det att knalla runt och lukta får?? det blir ju så! Inte misnt kommer stackars Ralf, som sitter på skinnet lukta får!

"Ånej, där kommer familjen Lundberg, de som luktar får!" Kul. Verkligen!

Vackert är det iallafall. Fårskinnet. Frågan är om det verkligen är som de gamla grekerna sade: "Ska man sitta fint, får man lukta får!"


"Tack Ralf för att du sitter min min mammas skinn!"

5 kommentarer:

  1. Åh, vad underbart! Jag måste verkligen skaffa ett eget fårskinn till lilleman! Han använder storebrors och det är så oerhört slitet att det faller isär!
    Angående doften så förstår jag vad du menar. Man får nog helt enkelt bestämma sig för att det inte luktar gammal tacka, utan att det luktar barnsligt och gosigt. =)

    SvaraRadera
  2. Du är underbar Paula!!!
    Kom o lukta på mina så kan du jämföra!!!
    Kram Pilla

    SvaraRadera
  3. Mitt luktar inte får.. men om skinnet blir fuktigt kan jag tänka mig att det luktar värre. hmm.. klurigt värre.

    SvaraRadera
  4. Söt bild! Mina fårskinn är från IKEA, så de luktar inget, inte vad jag har tänkt på iallafall, kanske något fuskskinn = )?

    Kul att du är med i min utlottning!

    Kram L-L

    SvaraRadera
  5. Ett tips Försök med att tvätta det i olivtvål. Jag har förmig att det skall gå. Det är ju 20 år sedan jag höll på så jag kan minnas fel. Det borde gå att ta reda på det. Återfettning med speciellt fett. Men annans... Riktigt fårskinn för barn skall väl inte lukta vad jag vet?

    SvaraRadera