Recent Posts

torsdag 26 november 2009

37.5

HURRA! Febern har sjuknkit!!!
Hoppas hoppas hoppas ungen vaknar iorrn och allt är som vanligt!
I så fall ska vi ta en promenad ut i skogen och plocka granris att fylla farfars gamla fågelbad med.
Jag har nämligen fått en hel påse med oätliga, men mycket vackra äpplen av min vänninna Johanna! Tack Johanna!
Några av dem ska ligga på mitt granris som ska ligga i farfars gamla fågelbad. Och så en liten ljusslinga på det...

Såhär i febertider är det ju tokfjäsk på mat, och speciellt dryckesfronten. Bra mat är uppäten mat heter det dessa feberdagar. Därför har Anders inhandlat såndär bebis-jos som finns i affären.
Innan ikväll har jag aldrig förstått varför de överhuvudtaget finns.
Men ikväll trillade poletten ner- bebisjosen är den perfekta fjäsk-drykenskapen i febertider!
I flera dagar har jag trugat och trugat för den lille gossen ska få i sig en klunk här, en klunk där. oäh, säger bebis och trycker ut flaskpipen med tungan.
Tills det visade sig vara bebisjos i flarran! Bebisögonen glimmade till och ralf tog ett järngrepp om flaskan. Ett riktigt, den här tar du INTE ifrån mig i första taget- grepp. Slurp sa det så hade den lille gourmanden svept två deciliter! Och mamma behöver inte längre oroa sig för uttorkad bebis!

Därför finns det bebisjos i icahyllan!

2 kommentarer:

  1. Härligt med nya upptäckter!!!
    Kram från Moster Pilla

    SvaraRadera
  2. Va skönt! Jobbigt när de ej får i sig!

    SvaraRadera