Recent Posts

söndag 29 november 2009

Första advent

Nu är det jultid på riktigt! Å så mysigt! Nu börjar den bästa tiden på hela vintern (även om den får lite konkurrens av en gnistrande mars-dag i skidbacken...)!
små glöggpartyn, saffransbak, granhuggning, missionsauktioner, julmarknader, massa juleljus, julmusik, julklappsklurande, julskinka,

(oo, måste göra ett lite instick här och berätta om min lilla klutt som liffer på golvet och kravlar, han försöker få tag på ett lingonblad som ligger där på golvet (som förståss för övrigt är kliniskt rent), men så är det det där med kravlandet som bara vill baklänges, så nu ligger han och grälar på det lilla bladet som bara försvinner längre och längre bort... SÖTA BEBIS!!!)

julkonserter, hyacinter, julbord, julkläder, och massor massor av rent och skärt julmys!!
Det där med julstress är något vi helt och hållet hoppar över i vår familj. Det känns så onödigt!
Kan man inte bara hoppa över de jul-göromål som stressar? Som min kloka syster sa- man kan faktiskt sätt upp julgardinerna utan att tvätta fönstrena! Själv tvättar jag varken fönster eller hänger upp julgardiner. Det går bra ändå:o)
Här med slår jag ett slag för den gamla hederliga JULFRIDEN!



Lillklutten är i stort sett frisk, har blivit så väldigt hes i halsen bara... Idag när han vaknat från sin skönhetssömn, och jag kom in för att hämta honom, så stog han på alla fyra i sin säng!! ÅÅÅ, han är SÅÅÅÅÅ mycket duktigare än andra sjumånaders!!! SO above average!!!!! Så mycket sötare, så mycket gosigare, så mycket smartare och så mycket mer begåvad! min son!

Jag går här och klurar på årets julkort... känner inte nåt flöde på julkortsfronten i år... givetvis måste det inkludera en bild på vår översöta unge (vad annars??) inte för krångliga att tillverka (då serietillverkning är till för kineser och annat löst folk), och lite jultrevliga sådär och absolut inga tomtar!
Tomtar är bannlysta i vårat hem! Förklädda demoner är precis vad de är! Förutom just den levande tomten som kommer med julklappar varje jul. Det är bara en snäll man som av nån konstigt anledning förklätt sig till en förklädd demon. Jag vet inte varför. Har aldrig frågar honom...
Och så ståltrådstomten som Anders gjorde när han var liten. Den är ingen demon heller. För övrigt är alla tomtar förklädda deoner. Japp. Det står i bibeln!
Eller vänta, glöm det sista. Det räcker med att få stå till svars inför Herren för det där om kineserna...

Hjälp vad jag svamlar! Ni borde få nån form av nobelpris, ni som orkar läsa!
Nu ska jag gå och titta på ljusslingorna som min love of life hängt upp i trädgården! Och dansa en liten hurra-vi-har-en-trädgård-att-hänga-ut-julslingor-i-dans!

En god jultid med start idag önskar jag er!

2 kommentarer:

  1. Visst är det mysigt me advent! Va på stallbackens julmarknad, snö, gran å musik, massa dimma, så det va super mysigt!
    Skicka ett julkort på honom till oss!
    Skönt att han mår bättre! Kram

    SvaraRadera
  2. ...men du skriver ju så roligt!

    SvaraRadera