Recent Posts

måndag 28 december 2009

Endast Paula är vaken...

Det händer nästan aldrig att Anders lägger sig tidigare än jag. Men ikväll var det dags! Det känns riktigt mysigt att sitta ensam här i mörkret!

Anledningen är att jag äntligen fått inspiration för vårat gästrum! Ni som varit hos oss vet att gästrummet inte är det absolut vackraste rummet i världhistorien. Inte ens i närheten... inte alls faktiskt.

Och inspirationen för vad vi ska göra åt det stackars gästrummet har lyst med sin frånvaro. Tills i förrgår, när jag satt och sövde ralf i Margit och Rolfs nya fina bibliotek! Då klickade det till!
Gästrummet ska bli ett bibliotek! Ett vackert rum där man kan sitta och läsa böcker eller tidningar. Lyssna på lite musik eller ljudböcker. Be eller umgås lite. Eller bara sitta och vila.

OOO va fint det kommer att bli!

Men å nej! tänker du (erkänn!!) Vart ska nattgästerna ta vägen då??
Jo! Där ska stå en bäddsoffa! Hurra vad bra det kommer bli!

Rummet ska gå i färgerna vit (förståss!) ljusgrönt och guld! Vitt för att det är vackert och Pauligt, ljusgrönt för att det ska bli ljuvt och skönt där inne och guld för att det ska bli lite mustigt och bibliotekigt!
Tak och väggar ska få bli vita. Eventuellt ska en av väggarna få en liten grön ton. Och där ska hänga gardiner med mycket tyg! Ett övre lager med tjockt ljusgrönt sidenaktigt tyg, och ett undre lager med tunt, skirt vitt tyg. OOO, det kommer bli så bra!

Därför är jag nu vaken och sitter och scannar av internet efter en guldpendyl! Det måste jag bara ha i mitt vackra bibliotek! Och en nätt vacker guldspegel! Dessutom bör det där finnas en vit statu! Helst en byst av nån klok människa!

1 kommentar:

  1. Det låter fullständigt ljuvligt och jag ser fram emot att få se resultatet. Är det klrt till i morgon?

    Funderar bara på hur du ska få tag i en staty av mig. Kanske att Krassimir kan göra en?

    SvaraRadera