Recent Posts

lördag 26 december 2009

Julefrid

Bloggpaus över julhelgen blev det! Den har bjudit på julstök med vänner, julbad på fyrishov med syskon på faderssidan, julfirande med syskon på moderssidan, en juldag i soffan med film och virkpremiär (tack Monkan för virkkitet!), och en annandag i pulkabacken med vänner och nu ligger jag i borgströmssoffan med denna utsikt:







I förgrunden ligger Sara och blippar på sin telefon, i bakgrunden sitter Margit och Hanna och spelar lite musik på maten!

Borgströms känns på nåt sätt som våran adoptivfamilj! Det är bra med en extra adoptivfamilj när man enbart har fem syskon och 17 syskonbarn!

Imorgon ska min alldeles egna familj, blodsfamiljen, eller iallafall delar av den, komma på en annandagsmiddag hos oss! Annandagsmiddag!?! frågar den nogräknade.
Ja! Annandagsmiddag! Jag kan ju inte tvinga mina stackars föräldrar och bror+familj åka 20 mil i snöstorm! Så vi fick helt enkelt skjuta på annandagen en dag! Men det innebär inga problem när man är gift med en almanacksman!


1 kommentar:

  1. Tjena hejsan, adoptivsystern här! :-) Det var bra sagt, jag tycker att vi slår fast att det är så!

    Och annandag behöver man inte ha speciella kontakter för att få döpa vilken dag som helst till. Man kan ju bara undlåta att lägga till "jul" efteråt, så är ju varje dag en annandag efter det som inträffat två dagar tidigare.
    Så, din biologiska familj ska alltså komma till er på annandag juldagsmiddag hos er. Vad mysigt! Då får väl vi, adoptivfamiljen, komma på tex annandag annandag jul, kanske?

    SvaraRadera