Recent Posts

torsdag 3 december 2009

lite mera bad

Idag har Ralf varit på fyrishov och badat med sina kompisar Isak och Elliot. Det var mysigt, och inte lika skrikigt som gårdagens bad...
På vägen hem hoppade vi in på himlas outlet, som ligger alldeles bredvid fyrishov.
De hade fått in massor av trevligt porslin, och årets första julklapp inhandlades.

Här hemma är det lite ruggigt, så jag ska nog gå ett varv och tända massa ljus, sen ska här bakas lussekatter!

Detta tråkmånsiga inlägg görs enbart för att min kära lilla(??) familj ska hålla sig lugn.
Ni förstår, om det inte med jämna mellanrum poppar upp ett litet inlägg, så blir storasyster 1 nervös, då ringer hon till storasyster 2 och frågar om hon träffat mig på länge (nu gjorde ju storasyster 2 det igår, så kedjan hade ju stannat redan här, men låt oss säga att så inte var fallet), om storasyster 2 inte träffat mig/ pratat med mig på telefon på några dagar blir storasyster 1 ännu nervösare och ringer till mamma. På ett eller annat sätt blir även minst 1 av bröderna alltid inkopplade.
Det hela slutar med att mamma ringer dagen därpå och försäkrar sig om att lilla Paula mår bra, varpå hon sedan ringer till de andra och ger lugnande (förhoppningsvis) besked. Detta här hänt en och annan gång kan jag säga. Mycket med sällan nu, när storasystrarna bor så nära och kan hålla koll på mig :o)

Japp, jag är lillasyster i en stor och omtänksam familj. Detta är mitt ok att bära- att vara lillasyster.

4 kommentarer:

  1. Gosiga lilla du!!!
    Nu känner jag mig lugn!! =)
    Över mig är det ingen som river upp himmel o jord om de inte pratat med mig på några dar....Pilla, hon klarar sig =)
    Det måste vara mysigt att vara lillasyster..ALLA=))) bryr sig och vill veta!
    Kram från storasyster 1

    SvaraRadera
  2. En sak till...detta bad verkar bättre än det förra!!
    Kram Pilla

    SvaraRadera
  3. *skrattar* Det verkar som att Jesu ord därmed uppfylldes - ditt ok verkar vara milt... :-) Heja er, ljuvliga Jakobssonare!

    SvaraRadera
  4. Jag är ju också lillasyster i en stor familj. det är ingen som bryr sig ett jota om mig. Nej, nu blir jag avis. Det är nog faktiskt lite synd om mig nu är jag tänker efter.

    Jag hoppas att du fortfarande går och filar på den där supén. Vi är så på.

    SvaraRadera