Recent Posts

tisdag 15 december 2009

Min duktiga bebis

Somnar numera själv! Efter ombäddning och kindpussar så fixar han resten själv!
Nästan alltid...

Angående förra bilden så stog jag i valet och kvalet om jag skulle publicera den eller inte. Orsaken är det oerhört fläckiga lakan min bebis ligger på för tillfället. Jag menar, tänk om ni börjar tro att vårat hus inte är rakt igenom perfekt? Tänk om ni börjar tro att det rent av kan finnas brister i städningen? Att det kan gå så långt som att det ansamlas disk på diskbänken eller tvätt på tvättstugegolvet! Tänk om ni slutar tro att alla mina lakan är rosendoftande och nymanglade? Eller att det är så kliniskt rent längst in under soffan/ sängen att dessa platser även tjänstgör som operationssalar när det tryter om plats på sjukhuset?
Det vore ju för illa!
Å andra sidan ser han ju så gosig ut på bilden...


2 kommentarer:

  1. O, det skulle aldrig slå mig in att tro såna hemska, hemska saker!! *slår sig för pannan i ren chock*
    Jag förstår att det som kanske skulle kunna misstas som fläckar, i själva verket är ett diskret mönster som du kärleksfullt har broderat på lakanet för att ge lilla älsklingen något rofyllt att titta på när han somnar in...

    Att brodera lakan är ju typiskt sånt man gör medan man lånar ut sitt kliniskt rena under-soffan-golv till akuta operationer.

    SvaraRadera
  2. Lite smått chockad faktiskt....jag menar alla hemmamammor har väl nymanglade lakan m rosendoft jämt!?!Den där bilden får ju hela bilden av bullbakande rosaskimrande hemmamammor med såpaskurande golv&alla leksaker på rad i färgordning att liksom rämna i grundstenarna!!!Ojojoj vart är dagens mammor på väg?!....

    SvaraRadera