Recent Posts

lördag 2 januari 2010

Insomningsfasoner och bäddsoffa

Ralfbebisen (som efter att ha gosat med en 6dagarsbebis i två dar har blivit en Ralfjätte!) har just somnat in för sin förmiddagslur.
Under den senaste månaden har han helt kommit ur sina sovrutiner, och dessutom har han lärt sig att sätta sig upp på egen hand. Detta har medfört ett visst behov av uppfostran på insomningsfronten.
Igår när han skulle sova höll jag på i 40 minuter och lade honom ner. Han satte sig upp, ilsken som en röd gris, jag ka honom ner, han satte sig upp, jag la honom ner... Vid 37e gången tappade jag räkningen, men han satte sig upp minst dubbelt så många gånger. Lika arg varje gång. Envisa unge.
Vad han ännu inte förstått är att den han envisas mot är självaste ursprunget till hans envishet.
Idag när han skulle sova förmiddag satte han sig bara en 5-7 gånger, och han sov på 10 minuter.

Anders är och hämtar en bäddsoffa som vi ropat hem från Blocket! En sånhär:



Den kommer passa ypperligt i vårat vit/ grön/ guldiga bibliotek!
Imorrn efter kyrkan ska jag åka och köpa målarfärg och måla rummet! Hurra va fint det kommer att bli!

Själv så har jag krupit ner i den varma, sköna sängen igen. Jag ligger och tittar på stora, stora snöflingor som faller utanför fönstret. En ytterst rogivande sysselsättning! Hade det inte varit för den gripandes luftvärmepumpen så hade det dessutom varit knäpptyst...

Snart ska vi hem till systerlyster och äta lunch! Sen ska jag städa ut julen! Börjar man julpynta t mitten av november så känns det rätt så skönt att ta bort det nu :-)

God fortsättning på 2010 kära vänner!

2 kommentarer:

  1. Helt enig, pyntade massor innan första julfesten 1:a advent och då är man less vid det här laget. Idag städade vi ut hela julen, riktigt skönt och fint blev det här hemma efteråt:)

    SvaraRadera
  2. En riktig envising:-) Det är skönt att de ger med sig efter 100 försök och det bara minskar varje gång man är konsekvent:-)

    SvaraRadera