Recent Posts

söndag 17 januari 2010

lite av varje

Ralfbebisen här blivit förkyld och febrig... stackar bebis! Han vill bara sitta i famnen och gosa. Och det är ungefär det vi gjort idag. Förutom att jag rymde ut ett tag för att besöka loppisen på Fyris Park. Om jag får för mig det nån annan gång, så hindra mig! Skräpigt, instängt, trångt och allmant ofräscht. Burr!

För övrigt tar Ralf sig numera fram på detta vis:

Det var när vi varhus mormor och morfar som det lossnade för honom. Tänk vadlite lantluft kan göra!

Lantluften satte dessutom igång pysselkliet i fingrarna! Har en pandurobeställning på g, med övervägnade tema Virkning! Dessutom har bristen på sjukt iskalla dagar satt igång lite vårlängtan! Detta har resulterat i en liten kruka snödroppar som står på köksbordet samt en hjärna som spinner på temat trädgård hela dagarna!
När vi ändå pratar om fixelifix så kan jag berätta att vårat biblioteksfix har tagit ytterligare ett litet steg frammåt. Det har nämligen fått två små knasiga stolar och en liten pall. Varhe dag scannar jag av blocket efter billyhyllor och ett pelarbord och en persisk matta. Har du det liggandes på vinden och bara väntar på vårat bibliotek, så hojta!

Nu till det viktigaste i detta inlägg: Min syster ska åka till Haiti med kyrkans sjukvårdsteam! Hurra för syster! Vi är så stolta över dej! Och lite avis... men snart är jag oxå en lika duktig sköterska...

Som slutknorr får ni avnjuta av denna lilla film där Ralf har hiskeligt roligt med sin stor-kompis Gustav:

2 kommentarer:

  1. WoW! Vilken syster, hejja Pillan!!!
    Stackars gubben, hoppas han mår lite bättre! ta me mig till fyris park nångång, trots att de va trångt, fynd e alltid roligt:-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh, så söt han är. Han tar verkligen i för varje "steg". Vad stoppar ni i honom, råa ägg? :P Han blir nog lik morbror Niklas, ska du se.

    (Är det nu jag ska passa mig för gruppstryk?)

    SvaraRadera