Recent Posts

måndag 11 januari 2010

Superdupersur!

HUR sur som helst är jag! Sådär så det riktigt kokar inombords! Sådär sur så att det är stor risk att få en riktig avhyvling om man kommer för nära!
Ni vet sådär sur så man har lust att gå på en tätbefolkad gågata och knuffa till folk med axeln. Hårt!
Sådär sur så att man gör allt lite för hårdhänt, och det därmed inte alls är tid för tat plocka ur/i diskmaskiner eller andra uppdrag som bör utföras med varsam hand.
Förstår ni hur sur jag är?!?!

Varför?

Jo, för att jag är virrigast på hela jorden! och jag är så gripande trött på det! Ikväll är biblioteket färdigmålat, och jag tänkte fira med att sätta upp de murvliga biblioteksgardinerna.
Jag ställer upp strykbrädan, pluggar i strykjärnet, packar upp gardinerna, där det ingår en liten rulle snabbfoll för att man ska kunna fixa rätta längden, går in i biblioteket för att mäta hur långa gardinerna ska vara, går ut till strykbrädan, klipper till gardinerna i rätt längd. Och där slutar hela projektet! FÖR DEN GRIPANDE RULLEN MED SNABBFOLL ÄR BORTA! Puts veck! Jag har letat överallt! Den är i n g e n s t a n s!!!! Jag blir tokig! Jag hade den ju nyss!

Det här händer mig jämt! jag lägger bort saker hela tiden!! HEEELA tiden! Jag är så gripande in i norden superdupersur!

9 kommentarer:

  1. Då kan jag passa på att lugna oroliga läsare:
    Den är hittad, låg på ett sånt ställe som man typiskt sällan lägger saker... men hur som helst, nu är gardinen på plats, och jag kan intyga att friden åter råder i det Lundberska huset :-)
    /Anders

    SvaraRadera
  2. Det kanske kan trösta dig att du inte ensam med att lägga bort saker. Har lagt bort telefonen ett x antal gånger per dag i flera dagar.

    SvaraRadera
  3. Jag har "universitetsexamen" i att lägga bort saker. Har dock lärt mig att börja leta på ställen som jag inte brukar lägga just det jag letar efter. Är det något jag inte regelbundet använder men som jag lagt fram för att använda och jag inte vet vart jag har lagt det, börjar jag leta där jag var sist men på osannolika men ändå naturliga ställen och går sedan så att säga baklänges. Hjälper inte det då är det läge att flippa ur. :)

    Må gott

    SvaraRadera
  4. Jag har full förståelse syrran för dina utbrott. Jag har själv lyckats fått precis samma gener. Saker i princip försvinner när man fortfarande håller dem i handen. Tur att man hittat någon som kan hitta ens saker - hur jag gjorde innan vet jag inte - köpte väl nytt hela tiden.

    SvaraRadera
  5. Ja det är väl tur att ni med såna gener har fått såna bra fruar/män som kompleterar upp det hela :))

    SvaraRadera
  6. Det ligger något i det min bror o svägerska säjer =)
    Kram Pilla

    SvaraRadera
  7. jaha.. det var inte värre än så.. :)

    SvaraRadera
  8. Anders kanske ska uppfinna något som hjälper dig i din virrighet. En helkroppsdräkt med något klibbigt på som allt fastnar i. Då har du snart med dig alla saker du vanligtvis använder. Superpraktiskt, ju!

    SvaraRadera