Recent Posts

fredag 12 februari 2010

Blocket- den nya drogen.

Sedan vi flyttade till hus, och därmed fick ytterligare utrymme att fylla, har jag stundoms blivit blocketberoende! Jag är just inne i en sådan fas. OO, det finns så mycket roligt på blocket! Bland annat detta:


Två lovely karmstolar, skulle passa ypperligt på varsin sida om vår byrå i vardagsrummet! Synd bara att säljaren blandat ihop blocket med typ antikrundan...


Denna förtjusande pinnsoffa hör ihop med föregårnde stolar. Tänk er avkapade ben och en tjock kedja i varje hörn och vips har man najsaste sydstatsgungan till verandan!


Tänk ett eller två (eller tre) lager vit färg på denna! Mums! Skulle stå vackert mellan sista köksfönstret och dörren till altanen... Har faktiskt ringt säljaren, men det skulle komma nån och titta på skåpet imorgon... men om denne inte sköper så skulle hon ringa tebax... håll tummarna!


Likaså här- lite vit färg! tjuusigt!


En sånhär balja har jag redan, den ska tjänstgöra som örtagård i sommar! Jag betalade dock en femtedel av priset för min... Tacka veta jag bakluckan på ulva kvarn... å så mysigt det ska bli i vår när det sätter igång igen!


Den här vackra garderoben skulle jag inte ha nåt emot att ha i vårat sovrum! Den kostar skjortan dock.


En skänk, typ den här skulle jag gärna byta ut vårat vitrinskåp mot.

Ja, jag säger då det: mycket vill ha mer. Sedan vi flyttade hit så har vi köpt/hittat/fått/lånat följande möbler:
Ett plåtskåp till pysselrummet.
En plåtbyrå till pysselrummet.
Ett skrivbord till pysselrummet.
Bokhyllor till biblioteket.
En bäddsoffa till biblioteket.
En stilgrupp till biblioteket.
En soffa till vardagsrummet.
Ett köksbord.
Fyra ytterligare köksstolar.
En spjälsäng till Ralfs rum.
En fåtölj till Ralfs rum.
Div barnmöbler till lekrummet.
En kyrkbänk till altanen.

hm.. jag tror det var allt...förutom lampor, gardiner och annat lulllull som kommer till...
Ja, det tål att sägas igen: mycket vill ha mer... och då är det ju tur att Blocket finns :o)

En härlig, trevlig, mysig, produktiv, avslappnad, spännande helg önskar jag er!
Själv ska jag mest måla! Har jag tur så ska även Anders måla! Vardagsrummet ska bli ljusare! Nu har jag försökt leva med icke-vita väggar i över ett halvår, men det går bara inte. eller går och går?! det är klart det gör. But I don´t like it! Vita vita vita ska väggar vara! Så det blir ljust och härligt!
Konstigt nog är jag inte helt nöjd med de vita väggarna i biblioteket... Där vill jag gärna ha det murvligare... kors i taket va? men vi kan ju inte gärna måla om där igen... eller? vad säger du baby? kanske en härlig medaljongtapet vore passande? och nu snackar vi inte fondvägg...
OO, för övrigt har jag fått sån inspiration för vårat pysselrum! Detta tack vare bloggen Caisa K. Den ligger klart etta på bloggtoppen just nu! kika in där!(Hon har betonggolv i sitt kök!! *helt klart sotis*) Nåja, pysselrummet vill jag ska vara råare och industriellare. Har spanat in en arbetslampa på Biltema som ska fungera som fönsterlampor där! Tänk lite zink och betong och grövre material. Eller gå in På Caisa K så kommer ni förstå känslan!

Jani, det finns så mycket jag vill göra med vårat hus! Det tar aldrig slut! Jag skulle behöva ett helt byggarbetslag hemma hos mig hela tiden! Tills dess får jag påta på själv, och lägga huvet på sned för min käraste :o)

Men det är ingen brådska, det är ingen som tar mitt arbete ifrån mig!

Men nu ska vi se, jag höll ju på att avsluta det här inlägget! Det är bäst jag gör det innan jag börjar babbla om alla trädgårdsplanerna, eller vinden som ska bli sovloft, eller hallen som ska målas och fixas, eller...

1 kommentar:

  1. Jag vill oxå ha så här mycket inspiration!!!!
    /Pilla

    SvaraRadera