Recent Posts

måndag 15 februari 2010

Vackra vita vintervärld


Photo by Paula

Igår när jag var ute på promenad med min syster så tänkte jag, kan upplandsslätten bli vackrare än såhär? Så kom natten. Och frosten. Och i morse när jag vaknade så kom svaret: Ja!

Det här är den absolut, utan tvekan den bästa delen av vintern! slutet av Januari-början av mars. Ljust, krispigt och alldeles alldeles underbart!
Förtjusande var ordet. När vädret är såhär kan våren gott vänta.

Jag hade helst tagit en lång promenad, men den kalla luften är nog det sista som Ralfponkens trånga luftrör behöver.
Därför rymde jag en liten sväng när han sov, för att med kameran försöka fånga något av det vackra.

Det blev inte så mycket målat i helgen. Men en bokhylla och en pall fick sitt första lager. Anders var inte alls på målarhumör. Jag tror jag satte käppar i hjulen på mig själv när jag skrev det där om att biblioteket, som han just målat, borde få en medaljongtapet. Ostrategiskt.
Idag ska nog bokhyllan och pallen få sitt andra, och förhoppningsvis sista lager...

2 kommentarer:

  1. nu börjar det likna något här på bloggen. ;)

    SvaraRadera
  2. Så fin din blogg blivit!!
    Kram Pilla

    SvaraRadera