Recent Posts

torsdag 11 mars 2010

I-landsproblem.

Jag är en splittrig typ!  Det är så mycket jag vill att jag till slut inte vet vad jag vill! Mitt senaste projekt är att lära mig kamerateknik och photoshop. Så blir jag sur för att det finns så mycket att lära sig att jag inte hinner! Jag vill inte lära mig, jag vill redan kunna!
Igår var jag på gång att inhandla en stororder efter att ha läste katalogen från Stoff och Stil. Jag vill sy allt! Men så kom jag på att jag har ju en halv miljon virkprojekt liggandes. Och fyra miljarder andra pysselprojekt. Hela pysselrummet ser ut som ett halvfixat bombnedslag. Men vem hinner slutföra det när man vill planera trädgården och gå på vårens alla trädgårdsmässor?
Dessutom vill jag ju börja jobba! Och plugga mera sjukvård! Och så har jag ju dragit igång projekt bokmässan 2010 (som för tillfället känns typiskt vatten-över-huvet-artat, men det ska nog lösa sig...)
Inte minst vill jag ju resa! Helst överallt hela tiden! Är hemskt sugen på att åka tillbaka till kina för tillfället. Men efter att ha blivit sms-bombarderad av Hanna som njuter av livets glada dagar i New york så känns ju det inte helt avskräckande heller. 
Och viktigast av allt: Ralf! Och alla Ralfaktiviteter! Och Ralfs alla kommande syskon!

Jag skulle vilja ha flera kroppar kopplade till min hjärna. Jag skulle då beställa följande kroppar:
1: Mamma-kropppen. Detta är krippen som gosar med bebis och går på öppna förskolan och bakar bullar till alla barnen hela dagarana. Hon som alltid har ett strålande hem och god mat på bordet prick klockan 12.00 och klockan 17.30. Mamma-kroppen är även den ultimata hustrun.
2: Globetrotter-kroppen. Skulle nog just nu vara i Kina. Och Singapore, och Rumnänien, och Mongoliet... Jag behöver nog förrrsten fler globetrotterkroppar!
3: Foto/layout/design-kroppen: kan alla Adobes najsa program och går runt med 2-3 systemkamoeror runt halsen och tar najsa bilder på allt och alla, varpå hon anväbder dessa till massa trevliga projekt.
4: Pysselkroppen: Sitter och virkar, syr, går keramikkurser, gräver i trädgården och sånt.
5: Sjuksköterske-kroppen: Jobbar för fullt, går en massa kurser och blir världens mest kompetenta sjuksköterska med världens erfarenhet och kunskapsbank. Kan ALLT inom sjukvård.
6: Enreprenörs-kroppen: Tokdriven företagrare som jobbar hårt för att ta företaget frammåt.

Det finns säkert hundra miljoner andra kroppar jag oxå behöver. Men de kommer jag inte på just nu.

1 kommentar:

  1. Å va kul du skulle se ut med alla de där kropparna... :)

    SvaraRadera