Recent Posts

onsdag 14 april 2010

Pappa, det är faktiskt jättesynd om mej!

"Självömkan, förstår du Paula, det kommer inte från Herren!" är ett mantra som kantat hela min uppväxt. Det är vår far som alltid manat oss att oavsett hur ont man hade, hur stygg någon hade varit, hur pestigt livet var så hade man aldrig, under några som helst omständigheter rätt att tycka synd om sig själv. Aldrig.
Att tycka synd om sig själv är aldrig rätt. Pappa fick gärna tycka synd om en. Mamma oxå. Syskon och kompisar var okej, men en själv fick man aldrig tycka synd om.

Men nu, när jag är vuxen och bestämmer själv, så bestämmer jag att efter två veckors sängliggande i denna sega influensa, är det faktiskt synd om mej! Jättesynd om mej! Rätt var det är så tror jag att jag håller på att bli frisk. Igår tillexempel. Då va jag bergis på att jag skulle bli frisk. Men icke sa Nicke! Istället fick jag ont i örat som grädde på moset. Fint. En öroninflammation på det här. Det vore väl nåt!

Så även om självömkan inte kommer från Herren, så tänker jag iallafall tycka synd om mig själv idag! Så det så!



5 kommentarer:

  1. Stackars, stackars, superstackars dig!!! Det är sannerligen jättesynd om dig. Och om Ralf. Och om Anders. För när en i familjen är sjuk så går ju alla andras liv också på halvfart.

    Men, även om det är synd om dig som är sjuk och om Ralf som har en sjuk mamma och om Anders som har en sjuk fru - ja, även om det är synd om alla er så är det ändå MEST av ALLT supersynd om MIG!!!! För jag får ju ALDRIG vara med dig!

    Stackars MIIIIIIIIIG! Och dig. Men MEST mig!

    SvaraRadera
  2. Usch, låter verkligen inte roligt att vara sjuk så länge. Nästan så jag skulle rekommendera ett samtal till doktorn. Hoppas du blir frisk snart!

    SvaraRadera
  3. Jag tycker verkligen synd om dig!!! Du är så tapper, 2 veckor!!! Då får man tycka synd om sig själv å frossa i choklad!!KRAM

    SvaraRadera
  4. Det är ju bra att du väljer den höga vägen, verkligen. Du vad sägs om en hälsosam dos av antibiotika? Det tycker jag verkar lägligt, synd att jag inte är doktor och kan skriva ut det åt dig. Jag rekomenderar "Amimox". Det är ett spectramox som smakar jordgubbsmilkshake, en riktig hit. Fråga Harry så får du se.

    SvaraRadera
  5. Hallå i stugan! Hur mås det egentligen? Har försökt nå dig via mobilen men har ingen framgång. Lever ni än? Kram!

    SvaraRadera