Recent Posts

tisdag 16 november 2010

Storvretas ballaste hemmafru!

Oja, det är jag det! Eller iallafall hemmafrun med ballaste köksassistenten!

Idag när jag var förbi på Anders jobb runt lunch så gick jag förbi det dära skyltfönstret som jag gått förbi tusen tusen gånger, och suktat efter Assistent Orginal som står där och glänser i solskenet.
Men idag blev det annorlunda. För när jag väl var färdig på Anders kontor så sa jag att jag nog skulle gå in i butiken och titta på den dära assistenten. "Jag följer med!" sa Anders. Och så vips (eller vips och vips, en ny köksassistent har varit ett återkommande samtalsämne i typ ett år nu...) så var den i min alldeles egna ägo! En vit skinande fin alldeles egen Assistent orginal! Oj vad här ska bakas! Min gamla oranga trostjänare till Kenwood (som för övrigt är ärvd av min bror, som i sin tur ärvt den av min mormor, och som gör att det luktar elfel i hela huset..) ska nu få finna sin sista vila på tippen.

4 kommentarer:

  1. åh va roligt! den e fin den! :)

    SvaraRadera
  2. super snygg. Har den "paula-godkända-knäppningar" i reglagen? ;)

    SvaraRadera
  3. Supersnygg!!! Vill oxå ha så vi kan va två supermammor här i Storvreta. ;-)

    SvaraRadera