Recent Posts

tisdag 21 december 2010

Juletid, stilla ro och frid... och julstök:)

Idag har vi hunnit med både julfrid och julstök. Julfrid i form av Jul med Ernst och glögg tillsammans med min stora kärlek. (ja, Anders tittar oxå på Ernst!) och julstök i form av julstäd av huset del 1- övervåningen! Imorgon blir det del 2- undervåningen.

Dessutom har vi varit duktiga nog att komma iväg till barnmorskan idag! Det har varit förfärligt glest mellan besöken den här graviditeten. Närmare bestämt två på 34 veckor... Men jag tycker väl att vad ska jag hålla på och ränna dit stup i kvarten för? Barnmorskan höll inte riktigt med och passade på att boka in en hejdlös mängd tider nu när hon hade mig där... Jag ska vara god mor och gå dit varendaste ett tänkte jag...
Nåväl, ungen ligger där inne och växer som han ska, och mors alla värden är oxå som de ska, fastän vi inte varit hos barnmorskan! Kan själv!

Dessutom har vi gjort granrisdörrmattan och äppelkransen à la Ernst, och kokat lingonsylt och lingondricka. Sylten och drickan ska bli julklappar åt lingon-knasiga morfar!

Ja, när man radar upp det såhär så låter det ändock som en rätt så produktiv dag. Julefriden till trots...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar