Recent Posts

torsdag 2 december 2010

sitter och funderar...

... på vad alla andra mammor gör när deras ungar sover på dagen.

Själv borde jag plocka upp alla leksaker som ralf strött runt i huset. och så borde jag röjja lite i det alltid för röriga pysselrummet. Och så borde jag försöka få nån ordning på byrån som står i anders och mitt sovrum.

men det känns inge roligt.

Man kanske skulle sätta igång med den senaste virknings-iden; en virkad julkrubba. Eller påbörja projekt inslagning av alla julklappar. Eller gå ut och plocka granris och binda en julekrans.

men jag är inte på något pyssligt humör heller.

Så jag kanske skulle sätta mig  soffan och läsa min bok. Eller en jultidning. Eller i min bok om anatomi och fysiologi, som faktiskt är väldigt intressant.

Men ändå... näää... det känns släpigt och trist.

Jag kanske skulle torsdagsstäda istället för fredagsstäda denna veckan? Men neje, hur kul känns det?

Jag kanske skulle baka lite, men smöret är slut...

jag tror jag går och tömmer diskmaskinen...

och plockar lite leksaker...

1 kommentar:

  1. Känner igen känslan o tankarna :)
    Diskmaskinen blir då ett enkelt beslut...minst krävande o tankebefriande ;)
    Kram på dig!!
    /Pilla

    SvaraRadera