Recent Posts

söndag 20 februari 2011

Tyst det är i huset.

Båda pojkarna sover gott. Anders är ute på ärenden. Själv sitter jag i soffan och tänker att jag borde sova jag oxå. Men jag är inge trött.
Annat är det på natten när Folke ska äta. Eller allra värst när man sitter och väntar ut den eviga rapen. Jag hade glömt hur trött man kan vara på natten! Kalas-trött!
Ralf har dessutom sovit oroligare sen Folkes inträde i familjen. Att han dessutom börjat vakna runt fem igen känns lite sisådär kan jag meddela.

Imorrn är den sista dagen på honeymoonen! På tisdag börjar Anders jobba igen. Fram tills dess tänkte jag forska fram ett piller som gör att det växer ut en extra arm. Man behöver verkligen minst tre armar om man är ensam med två barn! Det känns lite läskigt. Men kära nån, var och varannan kvinna gör ju detta, så mycket sämre än genomsnittet kan jag ju inte vara!
Dessutom tycker jag att det är läskigt med vinter-bebis. Det går ju så mycket rs-virus och magsjuka! Vi får se om vi vågar oss till öppna förskolan i veckan. Annars stannar vi kvar i nyfödingssbubblan en vecka till...
Och när jag ändå gnäller så väldigt; kombon nyfödd bebis och 25 minusgrader är allmänt trist.
Vi vill ha vår!




- Posted using BlogPress from my iPad

2 kommentarer:

  1. Jag kan verkligen skriva under på allt du säger:)

    SvaraRadera
  2. En extra arm vore underbart:-), smart!!Vet den där läskiga känslan innan Kristofer skulle tillbaka till jobbet. Men man lär sig me tiden, va tufft i början. Du är ju en superkvinna me alla syskonbarn du har tagit hand om! Puss

    SvaraRadera