Recent Posts

söndag 27 mars 2011

Att grilla marsmallows i snålblåst

Min magsjuka var intensiv men kort, och nu är jag pigg igen. Ralf verkar ha fått en släng, men det krävs mer än en magsjuka för att den ungen ska tagga ner:)

Idag skulle vi utöva det kulinariska äventyret att grilla korv ute i vårsolen. Men hu vad det blåste kallt! Så korven stektes och förtärdes vid köksbordet istället.





Men så kom vi till efterrätten- grillade mashmsllows. Inte helt enkelt om man är inomhus.
Nu visade sig åter ett såntdär praktexemplar på hur olika jag och Anders är. För det här var min lösning på problemet, att duka fram varsit värmeljus. Inte så effektivt, men lite mysigt.





Det här var Anders lösning- värmepistolen! Tokeffektivt, men skränigt och med mysfaktor noll.




Mysigt eller ej, det var Anders alternativ som gick hem:)

2 kommentarer:

  1. Smart. Själva så invigde vi grillen, gubben min fick stå ute i kylan och sköta den. Gott

    SvaraRadera
  2. haha:-) Gillar ditt mys-alternativ mer, men hans va sköj!:-) Jobbigt att du varit sjuk gumman! Skönt att det e bättre nu!
    Kram

    SvaraRadera