Recent Posts

tisdag 5 april 2011

Confessions of a tired housewife

Varning för ett tvättäkta supergnällinlägg!!

Just nu känns hemmafrulivet allt annat än glamoröst. Dag som natt gungas det på ledsna och sjuka barn. Det tvingas i äckliga hostmediciner, det torkas kräk, det torkas tårar och det vaggas. Det vaggas vaggas vaggas. Jag är helt trött i ryggen! Och i resten av kroppen. Och själen. Det har hållt i sig så länge nu! Jag vill att mina barn ska vara friska!
Jag vill ta mig an mina arbetsupgifter såhär:



Men just nu blir det så lätt såhär:



Och när anders kommer hem på kvällen vill jag vara sånhär:



Men istället blir det gärna såhär:



Och för att hjälpa mina små fina gossar genom sina krämpor vill jag vara sånhär:



Men det blir så lätt såhär:




Orken och tålamodet tryter idag. Försöker intala mig själv att det snart går över. Men det gjorde jag förra veckan oxå. Och förrförra. Och veckan innan det...

Sådärja. Nu har jag gnällt färdigt.

-Posted using BlogPress from my iPad

6 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag kikar på din blogg ibland och såg hur jobbigt du har haft det. Konstigt nog så tänkte jag på dig inatt och kom ihåg ett ord jag fick när jag hade en super tuff tid när mitt andra barn var litet. Så jag delar det med dig och är säkert på att det gäller även dig:)
    "Var inte rädd, jag är med dig.
    Ängslas inte, jag är din Gud.
    Jag ger dig styrka och hjälper dig,
    stöder och räddar dig med min hand." Jes. 41:10

    SvaraRadera
  2. Det är bra att gnälla av sig lite, brukar kännas bättre när man berättat, bara för för att andra vet om att det är tufft.

    Tycker du hittade väldigt roliga bilder i alla fall. Något positivt i tillvaron ;)

    SvaraRadera
  3. Min söta lilla svärra, usch det e inge vidare när sjukdomar går i ett...önskar jag bodde närmare så man kunde slinka förbi o ta m en liten krabat för lite avlastning för dig eller
    diska en liten disk.... Sänder dig många styrkekramar iaf och hoppas att ni snart e så friska så ni kan komma hit å plocka blåsippor med oss!

    SvaraRadera
  4. Min fina!!!Vilka klockrena bilder du hittat! Inge kul å veta att du har det så tufft! Som Carro sa, man skulle vilja vara närmare å kunna hjälpa! Härligt bibelord som Karen skrev, stå på det!
    KRAMIS

    SvaraRadera
  5. Ber för dig Paula och vet att det går över även om det inte verkar så just nu!!

    SvaraRadera
  6. Där har du stadie 2 i ett nötskal!!! Det är så härligt att ha kommit in i nästa stadie. Att verkligen insett att det finns köpebullar, att lite och inte heller mycket skit i hörnen är inte så farligt, att det finns halvfabrikat. Att verkligen slippa förväntan på att ha det som jag hade det förr utan leva som livet är just nu och anpassa sig till det. Låt planeringen räcka en minut och låt minuten styra dig.
    Du kommer igenom det, det tog fyra barn för oss.. Love u sis

    SvaraRadera