Recent Posts

torsdag 7 april 2011

Hanging in

Fockenlocken har inte orkat äta så bra idag trots allt. Han vill bara sova och sova. Hemfärd idag känns inte lika självklar längre.


Han är uppkopplad på en liten apparat som mäter hur bra han syresätter sig, och den har visat fina värden hela dagen. Men vad hjälper det när man inte orkar äta...


Jaja, en undersköterska kom och barnvaktade lite så jag kunde springa iväg och köpa mat. Folke får ju inte lämna rummet. Då passade jag på att köpa lite torsdagsunderhållning! Dessutom har jag handlat hem norah Jones senaste till iphonen. Allt för att hålla modet uppe :)


Ute i cafeterian stötte jag på min vännina. Vi hade en snabbgenomgång av div krämpor och lite gråtkalas där i korridoren. Ett kort, men ack så värdefullt möte <3

5 kommentarer:

  1. Gumman!! Styrkekramar till dig!! Passa på o njuta av lugnet. Om du är kvar i kväll så tittar jag förbi..jobbar i natt oxå!
    Kram syster Pilla

    SvaraRadera
  2. Lillskrutten, så liten m en liten sond. Hoppas han blir bra snabbt så ni får åka hem.Det e inge vidare att va isolerad var det i nästan 1 mån m Agnes när vi kom fr Gbg till USÖ, fast det fanns en hästen säng på rummet och man såg massa film :)KRAM fr Carro barro å Svante vante

    SvaraRadera
  3. Carro barro o Svante vante - kul! :) vi tänker på er sjuklingar o hoppas att ni är hemma till helgen. Kram på er! /Petra

    SvaraRadera
  4. Lill gubben, skönt att han får sova bra och hämta sig iallafall!!!
    jag skulle såååå gärna vilja ta tåget upp å hänga ett tag, tyvärr ska vi ju bort nu, men måste se över veckorna framöver! BIG HUG

    SvaraRadera
  5. Många kramar och vackra tankar till er i isoleringscellen! Om ni vill ha sällskap så har jag en make med en 6-åring några korridorslängder bort! (För att smyga ut ur isoleringen för att hälsa på bland alla sorters flygande bacillusker på Barnakuten vore väl endast rakt igenom fiffigt?)
    All kärlek!!! <3 <3 <3

    SvaraRadera