Recent Posts

måndag 30 maj 2011

Glass+ipad+varmt bad

Glass+ipad+varmt bad= fett najs avslutning på fett skrikig kväll!



Ibland undrar jag om ralf och folke har gjort upp nån form av schema gällande vrålet. När den ene slutar tar den andre vid...
Nåväl. I övrigt har veckan varit en vanlig hemmafruvecka. Matlagning, städ, ikea-fika, lekparksbesök, tvätt, kaffekaffekaffe, fredagsmys, mathandling, söndagsgudsjänst, picnic och sånt där som fyller en vanlig hemmafrus vanliga dagar...
Vanliga, fast inte igår för igår var ju självaste mammans dag! Ralf och Anders var tidigt, tidigt uppe för att plocka en vacker bukett av självaste mamma-blomman; liljekonvalj! Det doftar gott i hela köket! Dessutom bjöds det på god frukost!

En till sak jag måste få berätta; föregående vecka var lite sisådär... Ja ni som varit hemmafruar med småbarn vet, man känner sig inte alltid helt tillräcklig i sig själv trots idoga försök... Men så natten till mors dag hade jag en dröm. En helt underbar dröm som jag tror var från Herren själv! Jag kände mig, och känner mig, så upplyft av den! Den var enkel och jordnära. Men livade upp min visshet om Guds omsorg om både mig och mina barn!

Nu ska jag ligga kvar i mitt varmvatten och läsa bloggar!
Tjing tjong kines!



- Posted using BlogPress from my iPad

1 kommentar:

  1. Men vad var drömmen ? Kan inte vi också bli uppfyllda av den drömmen idag?
    Ha en bra dag! Kram
    Ana

    SvaraRadera