Recent Posts

torsdag 30 juni 2011

Lunchen som förändrade allt

Låt mig beskriva dagens lunch. Det började bra. Folke satt och mumsade potatis/majs-gägga. Ralf och jag åt rester från igår. Mitt i maten säger Ralf att han är kissnödig. Iväg på toa. Men inget kiss kom. Folke som ju upphörde att bli matad blev förfärligt ilsken under tiden. Dessutom hann han med att dra av sig haklappen och slabba ner allt inom räckhåll.
Väl tillbaka till köksbordet tycker Ralf inte att det är särskillt lockande att sitta och äta i oljudet och röran. Ralf börjar bidra till oljudet. Till sist får han gå. Då går han till hallen och kissar på golvet. Folke är vid det här laget på tok för ilsken för att äta. Maten hade ju dessutom blivit kall.
Där gav jag upp.
Fram med blöjor och nappflaskor!

Vi väntar med pott- och matträning en två-tre hundra år ungefär.





1 kommentar:

  1. Jag ser er framför mig!!! Kan inte annat än att skratta!! Livet med barn är över all förväntan!!

    Kram Pilla

    SvaraRadera