Recent Posts

måndag 18 juli 2011

Måndag (tror jag...)

Har kommit till det stadiet av ledighet då man glömmer vilken dag det är... Vi njuter av semesterdagar på hemmaplan. Gör lite utflykter, agerar nån annans utflytsmål, blandar i lite nytta, men mestadels nöje.

Igår kväll lade jag ut denna smäktande vackra produktbild på blocket:


Ja, själv tycker jag väl inte stenarna är sådär superläckra. Men eftersom vi straxt lägger om på framsidan, och dessa inte så vackra men fullt fungerande stenar därmed skulle åka i sopan, så vaknade miljöpartisten i mig och så fick det bli en annons. Och det visade sig att jag nog är den enda i hela Uppland som inte önskar ha tomten full av gammal sjösten. Fullkomligt nerringd och mailbombarderad.
En Mats, hans son och en skånsk (farfar?) man som nyss haft en hjärnblödning och därmed presenterade sig som en halv medhjälpare fick lyckan på sin lott och lastar sjösten för fulla muggar idag!
Så nu är våran hemska framsida om möjligt ännu skruttigare!


Och nu ska ni få höra; vår lilla kompis igelkotten som bor under altanen kom fram och presenterade fem små igelkottaungar idag! Utsöta!





Dessutom har familjen Kleven kommit hem från sin semester. De kom över och bjussade på en fransk bulle!


Ja, och nu är det inte så många timmar kvar på denna semesterdagen. Jag ska städa lite, Anders håller på och skruvar på nåt, Ralf följde med Fialoppan hem och Folke verkar mest vara sugen på att hänga och dingla på mammas arm.


Denna dag-ett liv.

1 kommentar:

  1. Om jag hade bott närmare hade jag snott all Sjösten t
    Att ha på ytterkant vid pallkragarna- fast undersidan uppåt :)Vi hänger i husvagnen,Svante pillar på sina tår, A byter klänning för sjutielftegången, de andra e o handlar mat! Ha d kalas, ser framemot att se trädgårdsplanerna när det är klart!

    SvaraRadera