Recent Posts

tisdag 26 juli 2011

Norduppland

Helgen som var så åkte vi med vår lilla husvagn på en tur i norduppland. Då vädret var mer äventyrs-vänligt än bad-vänligt så gick vi bland annat genom det vackra narurreservatet Billudden, för att längst ut se rullstensåsen uppsalaåsen dyka ner i havet. Den dryga 6.5 km långa promenaden var inga bekymmer för vår spring-i-benen-pojk! Och den lille knöt pappa fast på magen :)


Slingrande stigar genom skog och havtornssnår och steniga stränder. Just de steniniga stränderna var stundoms lite svåra att gå på. Då kan man krypa istället :)


Tillslut var vi iallafall framme! Längst ut på Uppsalaåsen! Oerhört vackert!


















Angående det här med husvagn på camping så måste jag säga att jag är oerhört skeptisk. Bara trångt, bökigt och besvärligt. För att äta frukost måste man bygga om hela vagnen, det är långt till diskhon, det första man ser på morgonen är dansbandskungens fru som står och rakar sin makes rygg...
Nä, jag är INGEN husvagnsmamma. Jag tror jag är en husbilsmamma istället! För jag gillar åkandet, att komma till nya platser, kolla runt, och ändå ha boendet med mig. Det där med att smocka upp sitt förtält och bo på en camping ett par veckor är inget för mig. Ralf ÄLSKAR det. jag tror att hans pappa också skulle göra det om det inte vore så att det gjorde hans fru så irriterad hela tiden. Folke är dock helt på min sida. Nä. Husbil. Det ska nog bli min nästa övertalningskanpanj.













I övrigt har vackra Norduppland mycket att bjuda på och är helt klart värd fler turer! (med husbil??)


I övrigt har vi fullt upp denna veckan! Vi har ju nämligen vår stora konferens i kyrkan! Där hänger vi så mycket boysens humör tillåter :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar