Recent Posts

fredag 5 augusti 2011

Den äggsjuka hönan

Nu håller trädgårdsarbetarna på att lägga stödmur och fixa! Jag går runt här hemma som en äggsjuk höna! Det känns så avgörande på nåt sätt. Och jag är ju av den sorten som vet exakt hur jag vill ha det. Inte mycket till övers för fri kreativitet för de stackarna med andra ord.
Denna egenskap ligger i stor konflikt med mina svårigheter att be andra att göra om och göra rätt. Petiga Paula och konflikträdda Paula ligger på kollisionskurs...
Nu låter det som att de för fel hela tiden. Så är inte fallet, de är jätteduktiga tycker jag! Men äggsjuk höna beskriver mitt tillstång rätt bra idag. Jag går och funderar på vinklar och vråer. Centimetrar hitan och ditan.

Igår när stanarna kom så blev det uppdagat att jag beställt en jätteful tantsten vid namn platina, men trode att jag beställt den fina stenen premium. Hur kan man ge stenar av samma storlek men med olika ytskikt så lika namn som premium och platina?? Jag menar är det ens någon skillnad på de två orden? Är de egentligen inte precis samma ord? det tycker jag iallafall! Det är som att ge sina barn namnen Ralf och Alf. Eller Natanael och Emanuel. Samma ord.
Nåvär, vår högst trevliga trädgårdstomte var högst tillmötesgående och beställde genast nya stanar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar