Recent Posts

måndag 15 augusti 2011

Gooood morgon

Lugn och stillsam morgon här i huset. Folke sover och Ralf sitter och tittar på Toy Story. I händerna håller han hårt i sin Buzzdocka och Woodydocka. Toy Story börjar få Bilarstatus.

Själv sitter jag morgontrött och dricker mitt kaffe vid köksbordet. Tittar ut genom köksfönstret på den obefintliga gräsmattan och undrar varför byggjobbarna inte är här och gör klart... och just där kom dom! Jiho!

...lång paus...

Sådärja! Nu har vi varit ute på vårat dagliga lilla morgonmöte med byggjobbarna. Jag drar linjer och förklarar, och Ralf åker på "stora maskiner" med Josef, som en av dem heter.
Vid det här laget har vi blivit riktiga bundisar och vi kommer sakna dem när de är klara här. Särskilt Ralf tror jag :) Mansur, Josef, Rafaol och Rafael. Dom har ju hängt här i drygt två veckor lixom. Dessutom har vi kommit över den värsta språkförbistringen och skapat oss ett eget litet språk. En salig mix av svenska, engelska och vilka språk det nu är som är deras modersmål.

Som en bonus har jag jobbat igång blodcirkulationen lite, och kaffet har gjort sitt, så nu är morgontröttheten borta!

Och så har jag glömt bort vad det är jag hade på hjärtat... Jaja, det kanske kommer i ett annat i lägg!

- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar