Recent Posts

onsdag 7 september 2011

Malplacerad

Mitt emellan mostrarna ligger en öppen förskola som vi aldrig besökt. Jag har inte hört så mycket om den och ingen av mina storvretamammor brukar gå där. Men idag drog vi på oss regnkläderna och traskade dit.
Där satt ett gäng förstagångsmammor i en ring på golvet i en matsal, med varsin liten ettåring i knät. Mitt i ringen låg en färgglad filt. På den stog ett par plastbackar med skallror, gosedjur, bitgrejer och andra bebisleksaker. Det var tyst och lungt. Allt som hördes var lite joller och en och annan pipleksak. Och lite ljud från köket där en liten tant stog och kokade kaffe.
Jag kände genast att den här situationen inte direkt var klippt och skuren för just min lilla skara, men mammorna hälsade vänligt och vi satte oss i ringen.
Ralf slängde sig över leksaksbackarna och rotade häftigt fram en skallra. "nä! En till folke!" sa han och gav den till folke. När han efter ett tag insåg att det bara var bebisleksaker så började han springa runt runt. Och klättra på stolar. Och öppna barnosäkrade fönster... Ja. Kort sagt: vi blev inte sådär jättelångvariga...


- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar