Recent Posts

måndag 12 september 2011

Tronar på minnen från fornstora dar

Idag har vi motvilligt ställt in turen till öppna förskolan för att giva utrymme för förkylning, snor, gnäll och feber. Och det regnar så det står härliga till.
Men förra veckan slutade så trevligt att vi överlever via minnen från dess.
I torsdags träffades nämligen mammorna i min lilla mammaklick hos Gun för första gången den här terminen! Dessutom var en del av oss ute och åt på kvällskvisten. Utan kidz. Skönt att få prata till punkt ibland :) fast när jag är sådär utan boysen så märker jag att jag lite tappat förmågan att helt fokusera på nåt sätt. Det är likadant i kyrkan. Även om jag inte sitter med boysen så har jag svårt att koncentrera mig en hel predikan. Jag har väl gått å fått adhd till följd av mödraskapet:) så är det nog.

Och i fredags struntade vi i alla måstena och drog på oss regnkläderna och var i skogen istället. Och köpte fredagsmys på affärn.


Och i lördags bjöd systerlyster in på god brunch. Hon fyllde nämligen år!


Sen åkte vi hem och funderade på hur vi skulle få till morgondagen. Då skulle nämligen hem hel hjord av släktingar komma för att fira Folkes barnvälsignelse med oss. Senare kom söta syskonbarn med nybakade smarrigheter. Så åkte vi till Ica. Att gå på Ica med två fjortisar är en upplevelse i sig:)


Så kom söndagen! Folkes alldeles egen barnvälsignelsedag! Han skötte sig bra. Ralf också. Och Anders:)
Efteråt kom släkten, och det var riktigt trevligt! Vi mumsade smörgåstårta och flera nybakade smarrigheter som Julia och Alice gjort. Jag är så väldans glad för den stora släkten!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar