Recent Posts

onsdag 15 februari 2012

Ett litet steg för mänskligheten

Igår visade det sig att min lilla kluttiga pluttsnuttRalf kan sätta på sig byxor på alldeles egen hand! "Jag kunde hjälpa mig själv!" sa han förnöjsamt.
Detta kan ju tyckas som en trivial sak. Dock skänkte det mig en gnutta hopp och framtidstro. Tänk om det kommer en tid i livet då jag inte behöver hjälpa mina små älsklingar med precis allt allt allt?! Tänk om det kommer en dag då de går på toaletten själva. Då de sätter sig, torkar sig, tvättar händerna och torkar dem helt utan min inblandning. Tänk om de rent av kommer stänga toalettlocket också. Utan att jag behöver säga till. Tänk när de kan klä sig. Sätta sig i bilen. Knäppa på bilbältet. Borsta tänderna. Äta. Plocka undan sin tallrik. Snyta sig...
Kanske, men bara kanske, kommer den dagen.

För övrigt drömmer jag om denna här just nu:
Fin va? Den har dessutom en bänk för boysen inbyggd. Med säkerhetsbälte och allt! Vi har nämligen cykelköp på agendan i vår. Då skulle ju den här passa prima! Tänk att fylla med ungar och badkläder och vattenmelon och trampa ner till plurret! Och tänk så många auktionsfynd som ryms däri! Hurra!

Ja, och annars jobbar vi på en tråkig magsjuka här hemma för tillfället. Typiskt trist, för egentligen skulle boysen vara hos moster och jag på konferensdag. men men...
Nu sover de små gott och jag ska sätta mig och sparka på min drejskiva! Kolla gärna in nya blogglänken till höger som heter Fabulös inspiration. En duperduktig tjej som klämde upp en egen keramikverkstad med butik och cafe hemma på sig gård. "Jag vill va som duuuu, vill gå som du, se ut som du, dududuuuu":)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar