Recent Posts

onsdag 21 mars 2012

Idag kom våren till Storvreta

Sådär dagen efter självaste vårdagjämningen tyckte våren att det var dags att gallopera in i storvreta! Ja, det är så vårigt att vi till och med släpat fram sommarleksakerna! Hinkar, spadar, traktorer bollar och sandkaksformar pryder nu vår tillvaro!

Och som ett kvitto på vårens ankomst flyger de här filurerna över huvet på oss titt som tätt:
Och de här tittar upp i gräsmattan:
Drömmen om en superblommande matta om våren kanske inte är helt omöjlig trots allt? Vi får väl se. På baksidan har jag dock inte sett skymten av några vårlökar i gräsmattan...

Medans boysen var fullt upptagna med att leka in sina nyframplockade leksaker passade jag på att pyssla om de stackars pelargonerna. En och annan stickling blev det. Tänk om jag blir en såndär pelargontant? Det är bara så synd å slänga dem tycker jag... Jag får väl ge bort dem.
Nu ska vi åka till storvretabiblioteket och hämta nyckel, för ikväll har vi första trädgårdsträffen där! Åter igen säger jag till mig själv: Paula, sluta ta dig vatten över huvet. Men det blir nog bra. In the end blir ju det mesta det! Kanske det kan bli ett forum där jag kan ge bort pelargonsticklingar iallafall :)

2 kommentarer:

  1. Jag tar gärna emot sticklingar annars! :)

    SvaraRadera
  2. Mysigt m en trädgårdklubb, det blir kanon ska du se:)Synd bara att man bor så långt bort... Kram Carro

    SvaraRadera