Recent Posts

onsdag 5 november 2008

vecka 17

nu ska ni få höra! idag har jag kastats mellan hopp och förtvivlan!! jag har haft lite ont i magen de senaste veckorna... lite sammandragningar tror jag, så ringde jag till barmorskan och ville bara höra: "ja men det är helt normalt, du kan vara lugn! ingen fara!"

men nej nej! ojdå! sa hon och bokade in mej på en tid på gynakuten!

paula knäcker ihop och ringer gråtandes till anders (alias mr. lugn/ingen fara/aldrig orolig).

Kl 15 va de dags för domen!

vi kom in till doktorn som tittade och klämde.. (not nice) nä,det här ser bra ut sa han, men för säkerhetskull ville han kolla med ultraljud! HURRA vi fick se en liten plutt! som mår jättebra och hjärtat pickade något alldeles galet! det va fantastiskt!

våran lilla bebis!

lugn och glad gick jag tillbaka till jobbet... men rätt va det va så stannade världen upp en sekund: Det va ju bara en unge!! inte två! han måste ha missat den andra, tänkte jag... eller så är det faktiskt bara en!

vi får kolla vidare på den saken på anders födelsedag! då har vi nämligen fått tid för det riktiga ultraljudet!

5 kommentarer:

  1. Hej Paula! Måste bara säga att det är väldigt kul att följa dina månader. Man kommer ihåg precis hur det var första gången. Skönt att du mår bättre o lycka till med allt!
    /Pauline

    SvaraRadera
  2. Gos Paula!!
    Kul att följa dig!! Många minnen väcks till liv!!
    Kram från Stora syster

    SvaraRadera
  3. Vad underbart att allt är bra med pyret!!! Jag vill träffa min lilla typ systerson snart:-)

    SvaraRadera
  4. Nämen så kul att du skriver paula! grattis till grabben oxå! såå kul! Kram, kram

    SvaraRadera