Recent Posts

torsdag 11 december 2008

vecka 22

Ja ni kära vänner, föregående vecka har haft temat "sammandragningar".
Ungefär lagom efter det att förra inlägges publicerades ringde jag till barmorskan och berättade läget. Hon ordinerade vila. Efter två dagar ensam och sängliggande, fast inte sjuk, känner man sig inte så lycklig och till freds längre...

Bästa botet mot detta är förståss att åka hem till mamma! sagt och gjort! efter några lugna, mysiga och avslappande dagar ute på närkeslätten var magen mjukare och o-ondare än någonsin! Vilken dunderkur! Hem igen och jobba!! i två dagar... sen va vi tillbaks på ruta ett, det vill säga ondaonda-magen-rutan.

Så från och med idag är jag sjukskriven på halvtid i några veckor... hur det ska gå återstår att se. Förhoppningsvis blir jag lugn och harmonisk, lycklig och moderlig och inte minst avslappnad!

Viktigast av allt: Bebis mår bra! Han sparkar någe så galet nu för tiden. Det märks att han blir större, för det rummlar i hela magen ibland!

2 kommentarer:

  1. Härliga bebismagen :) Hoppas att den lugnar ned sig nu. Jag menar magen inte bebisen :)

    SvaraRadera
  2. Hej min älskade lilla pärla!
    Va, har du haft så mycket sammandragningar? Sa du inte att du va här.-)!!!!??? Nä, jag förstår att du behöver vila, jättebra, så att han inte kikar ut förtidigt! Hur mår du annars! Ska vi ta en stockholms dag nångång i feb??Kram

    SvaraRadera