Recent Posts

torsdag 22 januari 2009

Vecka 28= tredje och sista trimestern!



Idag går vi in i den sista trimestern. från och med nu kallas man tydligen höggravid! Där ser man! För att fira har Ralf börjat hicka! Stackars liten! Jag hoppas han inte ärvt sin mors fullständiga nolltolerans mot hicka... i så fall ligger han där inne och är toksur! Men jag tror han är mer som Anders... en tålmodig liten gosse...

Jag har fått för mig att han märker när han gör illa mej, för ligger man och sparkar och sprätter i magen så är det ju klart man träffar en och en annan punkt. Men när jag rycker till, så lugnar han som ner sig en liten stund... jag tror det ligger en liten hjälte där inne... min bebishjälte! en liten Anders! hurra! jag ska få två Andersar! en stor och en liten! *hoppas och ber* Anders var nämligen ett snällt barn... jag var mer... hm... tänk Ronja Rövardotter/ Lotta på bråkmakargatan men en gnutta av det där eviga som Lina i Emil i Lönneberga har...

På lördag har jag och Anders varit gifta i fem år! länge va?!? Det är FANTASTISKT att vara gift med dej Anders Lundberg! När vi va rätt så nygifta så sa en klok man (Läs Rolf Borgström) att det första året är svårast, sen går det bara lättare och lättare. Då tänkte jag att blir det inte svårare än såhär så ska det väl gå an...
Och jag tycker nu att han faktiskt hade rätt, även om det aldrig varit svårt att va gift mad Anders, så blir det bara lättare med åren.
Anders, du är min bästa vän, min tvillingsjäl, min parhäst i resor och äventyr, min favoritkollega, andra halvan i mitt dreamteam, mitt bollplank, min favoritgråtaxel, och snart pappa till våran unge! Å vad det ska bli roligt att bli förälder med dej!




1 kommentar:

  1. Åh va underbart! 5 år! Ni passar verkligen så utmärkt underbart bra ihop! Ni är så lika! Vackert skrivet till din man!
    Kram

    SvaraRadera