Recent Posts

onsdag 14 januari 2009

bara massa tankar

Jag och Anders har anmält oss till en föräldragrupp! Där ska vi, tillsammans med ett gäng andra hopplöst okunniga förstagångsföräldrar och en barnmorska lära oss hur man föder... och ammar, och annat som man bör kunna när det börjar bli dags för ungen att titta ut...

Det känns knasigt på nåt sätt... helt plötsligt började det bli nära... och de flesta säger "nämen, april? då är ju inte så långt kvar!" (ofta tätt följt av kommentaren: "men då är du ju inte alls så stor!" Men jag är inte alls bitter för att få höra den kommenteren ca 2-3 ggr/dag).

Nåja, oavsett mina liten-mage-komplex, så är det inte superlänge kvar! utan 99 dagar... mindre än 100 dagar... Och det ska bli VÄRLDENS GOS!!! När jag är själv hemma går jag runt och fantiserar hur det kommer att vara när han är ute... jag tänker mig honom ligga här brevid i sängen, eller i soffan... eller så... jag börjar nog bli knasig... kan det bero på att man bara jobbar halvtid å har på tok för mycket tid till övers?

När man pluggade hade man ju oxå massa tid till övers, men då hade man ju sitt lilla pluggäng som man hängde med, nu har jag inget gäng, så det är som ingen som har tid att ungås på alla mina lediga dagar... När jag ska vara mammaledig ska jag skaffa mig ett mamma-gäng :o)

Den stora eländiga röran som rådigt/rått (hur böjer man råder??) i vår lilla lägenhet har som fallt på plats! Nu råder bara den vanliga röran, men om man har värdens vårigaste och finaste bukett med rosa och vita ranunkler och ljusrosa tulpaner på bänken i varfagsrummer, så gör den vanliga röran inte så mycket!

Ralf har fått en lejontröja och ett par lejonbyxor idag! Detta som tack för att han börjat sparka på min kissblåsa i tid och otid! nåja, den lille vet ju inte bättre...

5 kommentarer:

  1. Det där med att du går omkring och tänker att grabben är där tror jag att det beror på att du ska bli mamma.
    Gubben din måste prova på lustgasen på föräldragruppen, det var det jag kommer ihåg när vi gick där.
    Kram från oss.

    SvaraRadera
  2. E så mysigt att gå på föräldrargrupp!!!
    Du måste ju va me i mitt mammagäng:-(!!!!!

    SvaraRadera
  3. Vad säjs om mitt mamma gäng.....:-)
    Jag längtar tillbaka till den tiden Julia väntades!!! Världen utanför stannade!!!
    Du har den bästa tiden i ditt liv framför dig!! Fast 40 år heller inte så tokigt!!!
    Kramisar i massor från Pilla

    SvaraRadera
  4. Det kommer säkert att gå bättre för er på föräldragruppen:) Vart går du till bm? Vi får ju ganska tätt, så det blir mysigt sen med alla mammor och bebisar till våren:)

    SvaraRadera
  5. Mammalivet är supermysigt! Får träffas och fika sen när din lille tittat ut. Min Noah kommer ju vara lite större, men han är fortfarande bäbis iaf ;)

    SvaraRadera