Recent Posts

torsdag 5 februari 2009

förlossning och lite mera bil

Idag har vi börjat på vår föräldrakurs! Hela förmiddagen har handlat om förlossning! Tänk att det är så kort kvar att vi till och med fått en lapp av barnmorskan med telefonnumret vi ska ringa när det är dags! Lappen hänger på kylskåpet som ett monument över den obeskrivliga smärta man ska genomlida inom en snar framtid!

Det känns knasigt på nåt sätt... att man själv ska föda! Overkligt, och spännade, men inte läskigt. Anders tycker nog att det är lite läskigt... han var lite blek om nosen efter den där förlossningsfilmen:o)

För övrigt blir jag mer och mer förtjust i våran nya bil! My Toyota is fantastic! indeed! Två exempel på fantastiskhet:
1: man behöver inte börja rota i handväskan efter bilnyckeln när man kommer bärandes på tusen andra grejjer, utan bilen, som är en mycket förstående bil, känner att man har den med sig iallafall, och öppnar sina lås så snällt!
2: vill du något, exempel ha kallare eller varmare i bilen, eller ringa ett telefonsamtal, eller sätta på radion, så låter man bara bilen veta det. Lätta ditt hjärta helt enkelt, så ordnar bilen det själv! under förutsättning att du berättar för bilen dina önskemål på engelska, den är väldigt internationell nämligen!

3 kommentarer:

  1. haha, vad smidigt med en internationell bil:) hoppas allt går bra för dig paula, Daniel var också ganska nervös, han hävdade att han hade det jobbigast under förlossningen som var tvungen att stå bredvis och inte fick ligga i en säng:)

    SvaraRadera
  2. Tjao!
    Visst är det härligt med Toyota.
    En nackdel som jag har upptäckt med dess inteligens är som sist vi var på Fjaanska rivijääraan är att nu när man ber den sänka temperaturen så säger den bara "talk to the hand"!!! man ba, "hallåå... du har ju inte ens någon hand"

    SvaraRadera
  3. Va har ni ni bil nu??? Grattis! Låter underbar:-)!
    Ja, jag höll på att spy nu när jag kollade på ett program när mammor föder hemma...men jag föder gärna men jag kan inte kolla på när andra gör det...jag e så känslig, minns du i gymnasiet:-)??Puss...kommer du snart hit???

    SvaraRadera