Recent Posts

onsdag 25 mars 2009

VÅR!

För kanske tredje eller fjärde gången i år har VÅREN KOMMIT! Å va det är härligt när solen tittar fram, snön smälter och krokusarna tittar upp!

Varje mörk januari ställer jag mig frågan Varför bor man i detta mörka kalla land?? Och varje mars/april får jag svaret: För att det är en fantastisk variation mellan årstiderna!
Varma sköna sommaren, då det är grönt och vackert och fullproppat med grillkvällar och bad och myggbett.
Vackra hösten då man kurar in sig i gosiga halsdukar, njuter av vackra färger och börjar tänga ljus och koka te igen.
Kalla vintern med massa julmys, krispiga februaridagar med gnistrande sol och termosen full av varm choklad och skridskor på fötterna.
Och inte minst våren! När solen börjar värma, det droppar ifrån taken, blommorna tittar upp och man börjar se fram emot en lång lång period av ljus och värme!
Nåja, nog om mina lyriska vårkänslor!

Jag har givit mig in i vandringen över det blötaste regelträsket av dem alla, att ta mig fram i den snårigaste byråkratiskogen, att försöka bemästra den största och tjurigaste papperstjuren i modern tid: FÖRSÄKRINGSKASSAN!

Men det ska nog gå... jag har ju tid om dagarna, och envisa handläggare: här kommer er överman!

Mitt intryck hittills är att det till 99% gäller att komma till rätt person, för att reglena handlar till största delen om hur de tolkas. Det är alltså upp till var och en av handläggarna att göra efter eget huvud.

Starkt...

Och då kommer en som jag, med ett helt virrvarr av anställningar, hel och deltid, vikariat hit och dit... men som sagt, det ska nog gå :o)

2 kommentarer:

  1. Ojoj, nu är det inte lång tid kvar =) Får väl se om vi möts på bb!

    Försäkringskassan blir man inte klok på, jag är i alla fall färdig med Sgi och dyl, så nu är det bara att fylla i dagarna som jag vill ta ut :)

    SvaraRadera
  2. Ja, det där saknar jag inte alls, men det kommer gå perfekt för dig. Vi bad för Crista och hon fick en kanon bra person, son fixade allt fast det nästan va omöjligt:-)

    Vadå vår...har ju kommit en ny snödänga hit...men den har iallafall börjat smälta igen:-) Men visst är det underbart med solen, man blir så glad, som att äta medecin mot ja, vad som helst:-) Solen och vårens dpfter tar bort all form av depressioner man kan ha:-)

    Kram

    SvaraRadera