Recent Posts

fredag 1 maj 2009

Att vara eller inte vara..

... det är frågan...

Det här var ju en graviditetsblogg... nio månader heter den ju, och nio månade har gått.

Efter massor av lycka, spänning, förväntingar, funderingar, gråt, oro, glädje, nyfikenhet, illamående ligger han nu här brevid mig: världens absolut, utan någon som helst konkurrens, totalt överlägset sötaste och ljuvligaste skapelsen i världen!

Frågan är nu om det ska fortsätta och övergå till en bebisblogg, eller om det får vara bra nu.

Dels kan jag tänka: hur mycket intressantare är inte en bebisblogg om världens absolut, utan någon som helst konkurrens, totalt överlägset sötaste och ljuvligaste skapelsen i världen, än en gravidblogg?

Å andra sidan, om du nu fick välja mellan att bara gosa å gosa me denna lilla gosse, eller att sitta och blogga så är väl valet ganska givet?

När jag ändå bloggar så kan jag ju lägga upp en statusrapport: Ralf är en idealbebis! han äter och sover! gastar till när mamma inte är tillräckligt snabb upp med mejeriet.
Igår var vi hos farbror doktorn (alias bebisjonglören) å Ralf har gått upp 40 gram! duktig pojke! att lära sig amma var ett riktigt skitgöra, men nu sitter han som en sugpropp! :o) övning ger färdighet.

3 kommentarer:

  1. Åh vilken duktig pojke! Att vid fem dagars ålder redan sitta som en sugpropp är inte illa p*nkat!

    Men, det är väl KLART att du ska fortsätta blogga! Döp om bloggen till "12 månader" och dokumentera alla framsteg under det första året, vettja.

    Snart ska jag klämma på Ralf! Snart ska jag klämma på Ralf! *hoppar hoppsasteg runt tunt i

    SvaraRadera
  2. *som en sugpropp* bara en Paula kan klämma ur sig nåt sånt :D Är så glad för er!!! Min lilla satt som ett smäck för början också - tack Gud! Men att amma är en TRÅNG port. Dock vet vi att det inte är den breda vägen som leder till liv - och en relativt tjock Alice ;).

    Stor kram!

    SvaraRadera
  3. Haha, du är för go du min lilla pingla!!!Du är en så go mor! Ja, det där me blogg får man fundera på man behöver ju ej uppdatera varje dag:-) Kram

    SvaraRadera