Recent Posts

lördag 26 september 2009

Efter en sömnlös natt

Nä, Ralf gillar inte hotell! Det måste vara så! Sist så trodde jag ju det va nästäppan, men det kan jag ju inte skylla på längre. Det måste vara att han helt enkelt inte gillar att bo på hotell. Eller så är han sur för att han aldrig får njuta av den alltid så goda frukosten... Oavsett orsak så är det iallafall ett faktum att vare sig jag eller Anders har sovit speciellt gott de senaste nätterna. Därför har vi en sovarförmiddag istället. Anders vaggade och gungade en trött och ilsken Ralf till sömns, medans jag låg i sängen och försökte somna om. Lite halvsovandes märke jag att Anders gick upp och gungade lite på den lilla pipisen. Efter ett par timmar klev jag upp. Så började Ralf stånka och fisa, det gör han alltid när han börjar vakna. Det är som att hans lilla mage börjar tokproducera massa fis när han sover, och så när han börjar vakna-stånka så tryck som de ut.
Nåväl, nog om Ralfs vakna-till-fisar.
När han slår upp sina små blå så viskar jag tyst, tyst "god morgon, älskling!" tyst, så att Anders skulle kunna sova vidare. Men upp flög Anders och satte sig på sängkanten "vad gör han??" frågar han irriterat. "fiser" svarar jag. "jaha" säger Anders och lägger sig ner.

Jag förstår att Ralf jamsat mer än vad jag märkt under förmiddagen :0)

Nu ska vi till liseberg! Bokmässan är förresten sååå boooring! Bara massa kultursnobbar! MASSA kultursnobbar! sjukt många! Och alla deras wannabees förstås. Nä, gott folk, bokmässan sågas friskt! För övrigt är Gbg fett najs!

Japp- ja bloggar från min fina iPhone! Nån som har ett najs bloggar-ad som man kan lägga upp bilder med?

Nu- mot lirreberre!!

Kramen filledamen

1 kommentar:

  1. Jobbigt å ej få sova ordentligt!
    Lill raffe, fis kungen:-)!
    Kan se Anders framför mig hur han rusar upp i sömnen! Tråkigt att det e boring men Lisse e ju kul! ha det nice där, låt Raffe åka allt han vill!

    SvaraRadera