Recent Posts

söndag 11 oktober 2009

Skam den som ger sig...

På nån av alla miljoners mycket fina inredningsbloggar som jag läst så såg jag några superläckra betongfat. Dessa säljs i butiken Uthuset i Gävle. Men jag tänkte, det är så långt dit, så jag försöker göra egna...

Och det gjorde jag- klabbade på ett lager betong på ett gammalt sulverfat jag hade hemma. Men när jag skulle kolla om det torkat så sprack det...
Jag klabbade på ett nytt lager betong, men när jag skulle kolla om det torkat så sprack det.
Jag klabbade på ett nytt lager betong, men när jag skulle kolla om det torkat så sprack det.
Jag klabbade på ett nytt betager betong och VÄNTADE I TUSEN ÅR innan jag kollade om det torkat, men det sprack det oxå.

Lite purket muttrade jag för Anders bror om mina betongbekymmer. Anders bror har nämligen byggt ett helt hus på egen hand, och kan därmed allt om betong och sånt.
Johan konstaterade ganska snart att det var för att jag använt mig av för gammal betong ( ja, tydligen har typ grus ett bäst-före-datum, men jaja, det är inte jag som byggt ett hus på egen hand, han vet bäst...).

Imorgon ska jag göra ett nytt försök, med nyinhandlad betong! fortsättning följer, men kolla på bilderna nedan, även om det är sprucket- ni med öga för sann skönhet ser potentialen! det här kommer bli läckert...





På bebisfronten är det feberpremiär idag! Inte så festligt som det låter kan jag säga... i skrivande stund går pappsen runt och vaggar på en inte alls så glader liten pöjk... måndagens aktiviteter är inställda...

7 kommentarer:

  1. Åh, så fantastiskt vackert det blir!!! Än en gång önskar jag att jag vore du. Vad fina saker jag skulle se skapas i mina händer då.

    SvaraRadera
  2. För övrigt var det ju nästan omöjligt att inte dra parallellen till din beskrivning av Anders tålamod med den lilla, lilla listen. Du verkar ju faktiskt besitta ett motsvarande tålamod! :-)

    Om Ralf tycker jag synd (johoddå, så kan man visst säga) och han får härmed ett dygn på sig att tillfriskna.
    Han får dock inte ledigt från tisdagens möte. Sånt är livet.

    SvaraRadera
  3. oj oj, vad du är duktig!
    Har haft en betong period jag med, misslyckades med en parassol fot, sen gav jag upp.. Har en betong bok där dom gjort något liknande fat. Lycka till :)

    SvaraRadera
  4. Det ser helt makalöst snyggt ut!!

    Din lilla sötis vill vi gärna att du tar med dig!! :)

    Ses då

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Åh vilka vackra fat! Kommer blir superfint!!!!Du är så pysslig gumman! Klart jag vill se dig jämt, det vet du, du e min lilla pärla!
    Lilla raffe, hoppas han blir bättre snart! Puss

    SvaraRadera
  6. Vilken skön blogg du har! Jag har aldrig varit här förut, men jag tror faktiskt att jag är fast!

    SvaraRadera
  7. Pupplis!!
    Han kanske har ont i öronen!
    Ring om du undrar ngt!! =)
    Panodil, högläge, näsdorppar och läkarbesök om man är under 2 år.
    Kramelikram!!

    SvaraRadera