Recent Posts

onsdag 4 november 2009

Plankor och mossa

Att måla på planka är inte alls det lättaste som finns på hela jorden! Jag ska aldrig mer gnälla över att Ylva Skarps plankor kostar skjortan! Hon är värd varenda krona! Antingen blir det för tjockt, eller för smalt, eller för snett eller för ojämnt... inte alls sådär fantastiskt och fint som Ylva Skarps plankor... Nu har jag gjort 6 försök, sen var alla plankor slut och behöver målas över. Här är iallafall det sista försöket:



På den står alltså en av sångerna som underbara Guri (Ralfs sångfröken)sjöng på babysången igår. Texten lyger:

Mamma, pappa, bebis som dom ska natta.
Blöjan torr och ren, nallen mjuk och len.
Kramen, klappen, bebis tappar nappen!
Bebis somnar in, bebis vaknar till.
Pappa vagga, pappa som helst vill slagga.
Pappa härdar ut, pappa är helt slut.
Mamma detsamma, mamma som måste amma.
Mamma sjunger sång, mamma somnar om
Mamma, pappa, bebis som dom ska natta:
Livets största gåva, bebis som ej vill sova!

Är den inte söt?!!

Ett annat pyssel som tvärt om är kalasenkla att göra är dessa mossbokstäver som ska hänga på ytterdörren snart...



Man får faktiskt börja julpyssla lite nu... det är ju november!

4 kommentarer:

  1. Åh vilka fina saker du gör!!!!Stolt! Mossan, är det bara att limma på? Kram

    SvaraRadera
  2. Söt text på sången :)

    Jag har köpt stämplar på Claes Olsson som jag ska prova på plankor. Typ "Här bor bara snälla barn" till jul, eller nåt sånt :)

    Bokstäverna är jättefina!!
    Bra jobbat!

    Har du varit på ica maxi än? Det har jag! :)

    Kram Jeanette

    SvaraRadera
  3. ÅHHHHHHH! Varför är jag inte du? Jag sjöng ju också den där sången i tisdags, men har jag gjort någon tavla av den? Nej då.

    Har jag gjort några som helst mossdekorationer i år? Har jag ens plockat mossa? Nej då.

    När kommer du egentligen hit och tar tag i saker och ting? För så här kan det ju bara inte få fortsätta.

    SvaraRadera
  4. Åh så fin!!! Jag önskar mig i Julklapp.....:)
    Pilla

    SvaraRadera