Recent Posts

måndag 14 december 2009

Det här tycks vara högsta bloggmode just nu...

... och jag kan ju inte vara sämre :o) Håll till godo!

Dag: Måndagen den 14e december eller dan före dan före dan före dan före dan före dan före dan före dan före dan före dan före dopparedan, eller dagen då vintern äntligen kom!
Frukost: Luft för mig, gröt för Ralf.
Klädsel: Mjukisar, både för mig och Ralf.
Smink: Make up med temat "vacker utan spackel."
Frisyr: Utsläppt och rakt.
Händelse: Oo, Ralf vaknade nyss!
Låt: Gör portarna höga med OD.
Planer: Att invänta snön.
Saknad: Hanna, som borde bo i Storvreta, inte dumma örebro...
Lunch: Kycklingwok.
Dagens sjuka: Anders, min och Ralfs halsar.
Drog: Pysslar inte med sånt.
Dagens roligaste: Ralfs "kyssar"
Dagens tråkigaste: Att städa av diskbänken.
Köp: Inget
Tänkvärt: Bättre en fågel i skogen än tio i handen! Tänk själva, tio fåglar i handen! hur kul vore det?
Läser: Lantliv
Humör: Glad, harmonisk, avslappnad och en gnutta donig.
Middag: nåt med lax tror jag.
TV: Kollade en snutt på programmet "Bonde söker fru", som många av någon märklig anledning tycker är så väldigt lajbans.
Under denna tid skulle bonden berätta vilka tjejer som fick stanna på hans gård och vilka som skulle åka hem. Så sa han ett av namnen, och tjejen blev glad och ville stanna.
Och så sa han andra namnet, men den tjejen var sur på bonden för att han knappt pratat med henne sen igår utan bara med de andra tjejerna, och hon skulle minnsan inte stanna om han inte visade henne mer uppskattning.
Programledaren frågade bonden varför det var så och bonden berättade att han tyckde så mycket om henne redan, så hon var så självklar att ha kvar på gården för hon hade redan vunnit hans hjärta, därför pratade han mer med de andra tjejerna för att utröna vem av dem han skulle behålla och vem han skulle skicka hem.
Då blev den andra tjejen glad och ville stanna.
Efter det hade de ett såntdär intervjuklipp med den första tjejen, som tycket det kändes konstigt och trist att vara där eftersom den andra tjejen rendan vunnit bondens hjärta.
Då slog jag av och fastställde åter igen att alla dejtingprogram på tv där fyrtioelva pers ska tävla om en partner är helmärkliga.

2 kommentarer:

  1. vad vad vad?? det e ju bara rubrik.. ;)

    SvaraRadera
  2. Jag saknar dig en massa me! Tack gumman min! Tyvärr så har jag redan bott min del i Storvreta:-) Men man ska aldrig säga aldrig! Kram

    SvaraRadera