Recent Posts

söndag 3 januari 2010

Jag ska aldrig aldrig bli målare!!

Tänk att jag redan glömt hur väldigt evigt det är att renovera!!! Det var ju bara nån månad sedan jag stog där i målarbyxorna och surade på penseln!
"Slabba på!" mm, sure! Trodde jag ja! Men rummet ska tömmas, spindelväven torkas bort, det ska spacklas, slipas och inte minst målas! Att måla är pest! Det tar så mycket längre tid än man tror. Speciellt när man ska måla obehandlat trätak! Dessutom har vi köpt för lite färg.
Ååå så tråkigt det är att måla! Tråkigt tråkigt tråkigt! Nu är första lagret halvfärdigt och vi ger upp och går och lägger oss.

Eviga gästrum.





2 kommentarer:

  1. Det är vid sånna här tillfällen det är bra med en tålmodig man, och att ha sina ögon riktade på målet...tro mig, jag har varit där ett antal gånger!!!
    Men det kommer bli SÅ fint!!
    kram o lycka till!!
    från Pilla

    SvaraRadera
  2. Känner igen känslan och det e så evigt trist.....men när väl grovjobbet är klart är ju faktiskt själva måla jobbet rätt så lindrigt :)nyfiken på hur det kommer se ut!Lycka till!

    SvaraRadera